Heeft u een nieuw modem gekregen van uw internetprovider, of heeft u het Wifi-wachtwoord of de netwerknaam gewijzigd? Dan moet u alle apparaten in uw Wifi-netwerk opnieuw verbinden, waaronder dus ook de PV-omvormer.
Allereerst willen we graag vermelden dat wanneer uw omvormer geen internetverbinding (meer) heeft, dit géén verlies in opbrengst betekent. Uw systeem levert gewoon energie, u kunt het alleen niet terugzien in de app.
Veel mensen lukt het om in een paar stappen de omvormer weer te voorzien van de juiste Wifi instellingen zodat deze weer verbinding heeft.
SolarEdge omvormer
Bij een SolarEdge omvormer brandt normaal gesproken het blauwe lampje aan de onderzijde van het apparaat. Brandt dit niet, dan heeft deze inderdaad geen verbinding meer met internet.
Volg deze stappen:
- Pak uw smartphone en open de mySolarEdge App.
- In het hoofdmenu (het grote uitvouwmenu) van de app, tikt u op “Omvormer Communicatie”.
- Scan de QR-code op de rechterzijde van de omvormer. Heeft u in het verleden deze QR code reeds gescand, dan kunt u kiezen voor “Doorgaan met de laatst gescande QR-code”.
- Zet de rode P / 1 / 0 tuimelschakelaar op P en laat deze direct weer los.
- De app gaat nu rechtstreeks verbinden met uw omvormer, om zo in de configuratie te komen.
- Op het scherm van uw telefoon krijgt u het WiFi symbool te zien, met de tekst “Niet aangesloten”. Tik op de rode knop “Configureer”.
- Kies uw eigen WiFi-netwerk uit de lijst.
- Vul het juiste wachtwoord in, en tik op “Aansluiten”.
- Na een paar seconden ziet u “Verbonden” staan. De omvormer heeft nu weer internet, en het blauwe lampje op de omvormer gaat weer branden. Het kan wel even duren voordat monitoringsgegevens worden bijgewerkt in de app.
Is de omvormer niet verbonden? Controleer dan of u echt de juiste netwerknaam had gekozen en het juiste wachtwoord heeft ingetypt.
Liever wat hulp?
We helpen u graag. Neem contact met ons op en we maken z.s.m. een afspraak om uw omvormer weer te verbinden!