Bij een SolarEdge omvormer brandt normaal gesproken het blauwe lampje aan de onderzijde van het apparaat. Brandt dit niet, dan heeft deze inderdaad geen verbinding meer met internet.
Als er een groen lampje brandt, produceert uw systeem wel energie.
Volg deze stappen om de wifi-verbinding opnieuw in te stellen, onderaan deze pagina staat ook een video.
- Pak uw smartphone en open de mySolarEdge App.
- In het hoofdmenu (het grote uitvouwmenu) van de app, tikt u op “Omvormer Communicatie”.
- Scan de QR-code op de rechterzijde van de omvormer. Heeft u in het verleden deze QR code reeds gescand, dan kunt u kiezen voor “Doorgaan met de laatst gescande QR-code”.
- Zet de rode P / 1 / 0 tuimelschakelaar op P en laat deze direct weer los. Dit schakelaartje zit onderaan de omvormer.
- De app gaat nu rechtstreeks verbinden met uw omvormer, om zo in de configuratie te komen.
- Op het scherm van uw telefoon krijgt u het WiFi symbool te zien, met de tekst “Niet aangesloten”. Tik op de rode knop “Configureer”.
- Kies uw eigen WiFi-netwerk uit de lijst.
- Vul het juiste wachtwoord in, en tik op “Aansluiten”.
- Na een paar seconden ziet u “Verbonden” staan. De omvormer heeft nu weer internet, en het blauwe lampje op de omvormer gaat weer branden. Het kan wel even duren voordat monitoringsgegevens worden bijgewerkt in de app.
Is de omvormer niet verbonden? Controleer dan of u echt de juiste netwerknaam had gekozen en het juiste wachtwoord heeft ingetypt. Controleer ook of het wifi-signaal tussen uw internetmodem en de omvormer sterk genoeg is. Dat kunt u testen door met een ander apparaat (zoals smartphone/tablet) bij de omvormer te gaan staan, en via wifi een filmpje te bekijken. Gaat dat zonder hapering, dan is het wifi-signaal bij de omvormer sterk genoeg.
Video
Er is ook een video van SolarEdge waarin dezelfde stappen worden uitgelegd.
Liever wat hulp?
We helpen u graag. Neem contact met ons op en we maken z.s.m. een afspraak om uw omvormer weer te verbinden!